13 tipů pro efektivnější organizaci času.

Hodně se mě lidé ptají, jak to všechno stíhám – dítě, domácnost, výrobu košíků a teď ještě pomoc ostatním tvůrcům.

Zamyslela jsem se nad tím a napsala tento článek, který pro vás snad bude alespoň trošku inspirující 🙂


Od přírody jsem hodně roztěkaná a slovo ZMATEK mě naprosto vystihovalo. Uprostřed vaření jsem běžela zapnout pračku, během míchání těsta na bábovku jsem najednou pletla ošatku.

Nejradši bych měla všechno hotové hned a když to hned nebylo, byla jsem nesvá.


Během dne jsem se nezastavila, pořád jsem něco dělala a výsledek byl takový, že jsem byla vyčerpaná, úkony byly udělané ledabyle, byla jsem bez nálady a energie a padala do postele kolem půl deváté večer.


Musela jsem tedy razantně změnit své návyky a lhala bych, kdybych tvrdila, že se mi to daří dělat jinak vždycky.

Jsou samozřejmě chvíle, kdy se uprostřed lakování košíku vrhám na krájení cibule, ale převážná část dne je pod mým novým – organizovaným já – a začínají se dostavovat žádané výsledky 🙂


Zde jsou mé zvyky, díky kterým ušetřím čas na to důležité a cítím se mnohem lépe:

 

1. Organizace dne

  • rozdělte si den na jednotlivé úkoly a klidně si je sepište a vyvěste na viditelné místo. Tak budete mít na očích vše, co ten den chcete stihnout.

2. Úprava stravovacích návyků

  • dřív jsem nejedla moc zdravě a kvůli tomu jsem se cítila unaveně a plně, nebyla jsem efektivní a trvalo mi dlouho, než jsem vytvořila nějakou hodnotu. Takže jsem si trochu upravila návyky, což velmi doporučuji 🙂 :

  • Méně cukru
  • Sůl a pepř v malé míře – dávám spíše přednost bylinkám
  • Hodně pít – voda, bylinkové čaje, občas 100% džus – vždy mám po ruce skleničku s vodou
  • Vynechat sladkosti, chipsy, uzeniny, hranolky, a podobné hříchy 🙂
  • Zařadit do jídelníčku tzv. superpotraviny – Více tady: http://superpotraviny.webnode.cz – výbornou zkušenost mám hlavně s Goji, červenou čočkou, či stále populárnějšími chia semínky – tyto potraviny vám dodají spoustu potřebných látek a energii, navíc bez námahy shodíte pár kil, protože se vám díky nim zrychlí metabolismus a celkově se budete cítit skvěle 🙂
  • Méně mouky
  •  Více rybího masa, zeleniny a ovoce


3. Lenošit a odpočívat během den

  • k výkonu je samozřejmě potřeba kvalitní odpočinek a to i během dne. Zkuste si odpočinout i během práce, např. 20 min meditace nahradí až 3 hod spánku

4. Nakupování jako relaxace

  • procházet se po obchodě, prohlížet si sortiment, nechat myšlenky plynout, sbírat energii a tím zvyšovat svůj výkon, když je potřeba

    5. Omezit domácí povinnosti na minimum

  • vaření, vysávání, utírání prachu,… – pouze když je to opravdu potřeba. Samozřejmě nemyslím tím, abyste přestali uklízet a vařit, myslím tím neběhat po bytě s hadrem v ruce několikrát denně (jako např. moje mamka :))

    6. Jedna věc v jeden čas 

  • problémy řešit jeden po druhém, netěkat, vymezit si na ně čas

    7. Jen podstatné

  • pokud vás napadne něco, co byste měli nebo chtěli udělat, první otázka zní: Je to pro mě podstatné? Nepodstatné věci prostě nedělat.

    8. Vše na jednom místě

  • každá věc má své místo, okolí kolem sebe mám pak organizované a lépe dýchám

    9. Provozovat čistky

  • dělám to tak 4x do roka – zbavuji se věcí/lidí/myšlenek, které nepotřebuji a které mě brzdí. Občas to může být drsné, zvlášť u lidí, ale proč ztrácet čas s někým, s kým to pro mě nemá smysl, kdo mě nepodporuje, ale třeba naopak brzdí

    10. Vše má svůj čas

  • naučit se trpělivosti – bojuju s nutkáním mít vše hned, tento bod mi rozhodně dává nejvíc zabrat 🙂

    11. Zažívat co nejvíce „flow“

  • dospělí už toho téměř nejsou schopni, ale je to naprosto přirozené pro děti. Jedná se o „vědomí okamžiku“, tzn., že nevnímáme nic jiného, než přítomný okamžik, jsme jím pohlceni a nic jiného pro nás nemá smysl. Úžasný stav, pokud zažíváte, tak se vám jistě vryl do paměti 🙂 Kéž to umíme znovu tak, jako když jsme byli nevinnými a autentickými dětmi 🙂

    12. Vzdělávat se, číst, obklopit se pozitivními a inspirujícími lidmi, najít si své mentory


    13. Motivovat se

  • abyste se prosadili v oboru, ve kterém se většina lidí neprosadí, musíte dělat věci, které většina lidí nedělá a k tomu potřebujete dostatek motivace
  • mám své dvě bible, které mě vždy nakopnou a otevřu je téměř každý den. Jsou to „Čtyři dohody“ od Miguela Ruize a „Alchymista“ od Paula Coelho. Tyto knihy jsou plné nádherné pozitivní filozofie, která vás ohromí 🙂

 

KDO CHCE – HLEDÁ ŘEŠENÍ

KDO NECHCE – HLEDÁ VÝMLUVY

 


Toto je mých 13 návyků, které mi zjednodušují život, stihnu toho více, dělám věci pečlivěji, mám více času na tvoření, čas je organizovaný a já se cítím skvěle.

KÉŽ DĚLÁTE NEJČASTĚJI TO,

CO DĚLÁTE NEJRADĚJI 🙂

 

Share Button

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *