Rozhovor s úspěšnými prodejci

Narazila jsem na Fleru na zajímavý seriál rozhovorů s úspěšnými prodejci, kteří působí na českém nejznámější internetovém handmade tržišti velmi dlouho, někteří z nich dokonce od jeho vzniku – rok 1998.


Fler se jich krom jiného ptal, jaké rady mají pro začínající tvůrce. Jejich zajímavé odpovědi jsem seskupila a odcitovala do tohoto článku pro inspiraci. (Zdroj je tedy Fler MAGazín.)



Co byste doporučili jako Fler profesionál začínajícím prodejcům na Fleru?


Zde jsou odpovědi devíti z nich:


„Fler profesionál“ zní příliš vznešeně, spíš „uživatel se zkušenostmi“, ale budiž. Stojím si za tím, co jsem psala už v roce 2008. Podstata je stále stejná:

1.vymyslet zboží, které se liší od ostatního zde nabízeného

2. vyrobit ho pečlivě, žádná „horká jehla“

3. zhodnotit, zda se to povedlo a výrobek je vhodný do prodeje

4. vyfotit ho tak hezky, aby vynikly body 1-3

5. vymyslet popisek, který bude technicky úplný a zároveň zajímavý

6. určit cenu, která zohlední čas a námahu věnovanou bodům 1-5

A pak už jen vystavit a čekat na ohlasy.“


 

enricsagarra / Pixabay

 


2. „Budovat si svoji galerii, snažit se odlišit se od okolí, přiměřeně komunikovat s ostatními, nedělat si přehnané naděje. Věřit, že kam se síla napře, tam se světem pohne, ale zároveň umět vycouvat ze slepé uličky.“


3. „Nezaleknout se prvních neúspěchů a nevzdávat to. K úspěchu vede většinou dlouhá cesta a je potřeba, aby člověk měl trpělivost, do jisté míry i pokoru a plnou hlavu nápadů, které se bude snažit realizovat“


4. „Ujasnit si záměr, cílovou skupinu, grafiku. Naučit se fotit a upravovat fotky. Trpělivost a výdrž. Pohybovat se zde denně, chválit, komentovat, topovat, diskutovat, okamžitě reagovat a být zákazníkům „k dispozici“. Využívat catshow a flershow, prostě Flerem žít a být vidět. Zdaleka to není jednoduché.“


kaboompics / Pixabay

5. „Po deseti letech bych se už asi měla cítit jako profesionál, ale věřte, není tomu tak. Co mohu druhým doporučit, je, aby si připravili na jednu stranu ostré lokty, ale taky vřelé srdce a hlavně důvěru, že nových nápadů bude pořád dost. Bůh to v nás prostě tak dobře zařídil.“


6. „Dnes může být velmi těžké být na Fleru vidět. Kvalitní prezentace a výrobky, které si najdou svou skupinu zákazníků, to je důležité. A také zůstat osobití, hledat inspiraci především sám v sobě a tvořit z čiré radosti a čistoty srdce.“


YumShrish / Pixabay

7. „Aby tvořili pro sebe, pro svou radost a svůj dobrý pocit. To je tím magnetem, který přitahuje zákazníky.“


8. „Ono nic nepřichází samo a rychle. Je potřeba jít si pevně za svým cílem a vydržet. Zdravou sebereflexi. Umět se stále posouvat a snažit se zlepšovat, jedině tak je možný posun dopředu.“


9. „Doporučení? Kdo chce udělat na Fleru první krok, ať je ochoten a schopen udělat i další! A další a další! Plnit planě virtuální prostor mi přijde zbytečné. Ať se každý nový autor či uživatel raduje z této možnosti i úžasných podmínek. Víceméně se zde kdokoliv může „zdarma prezentovat“. To je krásná možnost, dle mne velmi vzácná, vzhledem k úrovni tohoto prostředí. Provize se platí až z případných prodejů. Návštěvnost je obrovská, ovládání snadné. Fler mohu komukoliv doporučit! Jak zde kdo bude úspěšný, to záleží na více faktorech.
Potřebuje: dobré, zajímavé produkty, dostatek času na správu osobního prostředí (denně minimálně hodinu), ochotu komunikovat se zákaznicemi, takovou všeobecnou vstřícnost. A pak jistě i dostatek trpělivosti. Nabídka zde je značná a od každého sortimentu mnoho druhů. Konkurence nespí, pracuje… A sleduje! 🙂 Já toto prostředí vnímám jako inspirativní a zábavné. A všem novým autorům/kám přeji štěstí i dostatek zákaznic! Osobně jsem za každou velmi rád!“


MBatty / Pixabay
Share Button

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *